Studio Adinda | Breathe
Dutch designstudio, focused on the relationship and interaction of humans with nature Founded by Adinda de Kousemaeker
506
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-506,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.6,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-7.9,vc_responsive
Category
Kinetic

Breathe

Nederlands

 

Biophilia is een serie werken waarin Adinda onze relatie ten opzichte van de natuur onderzoekt. Hoe kunnen we meer empathie voelen voor onze aarde en voor de dingen die gevoelsmatig ver van ons af staan?

 

Breathe is onderdeel van deze serie. Dit bijna meditatieve werk probeert op een interactieve manier emoties op te roepen. Het werk is een reactie op de snelheid waarin we leven en het gemis aan gelegenheid om stil te staan bij het kleine dat ons verwondert.

 

In wisselwerking met de aanwezigheid en beweging van de toeschouwer illustreert het werk hoe de mens de natuur vormt en de natuur de ervaring van de mens. Door gebruik te maken van lucht wordt het machinale aspect weggenomen en ontstaat er een tedere, subtiele, hypnotische beweging, alsof het object een levend organisme is.

 

Materiaal: Siliconen, metaal, klei, microcontroller, hout.

 

Afmetingen:

Hoogte: 70 cm
Breedte: 50 cm
Diepte: 45 cm

Breathe

English

 

Biophilia is a series of works in which Adinda examines our understanding of nature. How can we connect better with our earth and with those aspects of nature that sometimes appear so far removed from ourselves?

 

Breathe is part of this series. This meditative project attempts to evoke emotion through interaction. The work is a reaction on the tempo with which speed through our lives and the lack of opportunity to take a moment for the small and awe-inspiring.

 

Through interplay of proximity and movement of the spectator Breathe illustrates how nature influences the experience of humanity and how mankind influences the form of nature in turn. By using air pressures the mechanical aspect is set aside – its place taken by and a tender, subtle, hypnotic movement. Object becomes organism.

 

Material: Silicone, metal, clay, microcontroller, wood.

 

Measurements:

Height: 70 cm
Width: 50 cm
Depth: 45 cm